Cursus Word basis en Word gevorderden

Cursus Word basis en Word gevorderden

I. Basiscursus

Word Basisvaardigheden

  • Kennismaking (starten en afsluiten van Word, schermopbouw, infolabels, werbalk snelle toegang)
  • Maken van nieuwe teksten (teksten en speciale tekens invoeren, verbeteren van, bewerken van een document, bewaren als PDF, nieuw document beginnen)
  • Bestaande tekst wijzigen (openen van een document, verplaatsing invoegpositie, meerdere pagina's in een document, tekst invoegen, wijzigingen ongedaan maken. document bewaren)
  • Werken met enkelvoudige en meervoudige selecties (wissen, verplaatsen, kopiëren, ongedaan maken, meervoudig klembord)
  • Documentweergave (verschillende soorten weergaven, liniaal en werkbalken tonen, werkbalken en menu's aanpassen, werken met documentvensters)
  • Afdrukken (standaard afdrukken, afdrukvoorbeeld, instellingen wijzigen)

Word Opmaak

  • Opmaken van tekens (vet, cursief, onderstreept, lettertype en -grootte instellen, overige opmaakkenmerken, tekenopmaak kopiëren, tekenopmaakprofiel)
  • Opmaken van alinea's (uitlijnen, inspringen, regel- en alinea-afstand, genummerde of puntenlijsten creëren, kaders, tabinstellingen, alinea-opmaak kopiëren en verwijderen)
  • Documenten opmaken (marges, formaat en oriëntatie instellen, verticaal uitlijnen, kop- en voetteksten, paginanummering, secties)
  • Autocorrectie
  • Snelonderdelen maken

 

II. Vervolgcursus

Word documenten standaardiseren

  • Standaardinstellingen wijzigen
  • Sjablonen (soorten sjablonen, documenten baseren op sjablonen, sjablonen maken, algemene sjablonen, sjablonenbeheer)
  • Opmaakprofielen (maken, wijzigen, baseren op ander profiel, verwijderen, beheren)
  • Werkbalken maken en aanpassen (weergave wijzigen, knoppen toevoegen, bewerken en verwijderen, werkbalkenbeheer, werkbalken toevoegen, standaardinstellingen)
  • Werkbalken en menu's maken en aanpassen (werkbalken maken en bewerken, weergave menu wijzigen, menu-opties verwijderen, toevoegen of verplaatsen, nieuw menu maken)

Word werken met grote documenten

  • Navigeren in grote documenten
  • Overzichtsmodus (niveaus geven, in- en uitklappen
  • Werken met secties (nummering, verschillende kop- en voetteksten, werken met verschillende printerladen)
  • Inhoudsopgave (maken, wijzigen, opmaken)
  • Index (indexgegevens, index maken, wijzigen en opmaken)
  • Verwijzingen maken (bladwijzers)
  • Voet- en eindnoten (maken, wijzigen, verwijderen)

Word objecten en figuren

  • Objecten en figuren (invoegen van bestaande figuren en objecten, invoegen van nieuwe objecten en figuren, bewerken, formaat wijzigen)
  • Tekenobjecten (tekengebebied, autovormen, organigram, WordArt)
  • Positioneren van objecten (verplaatsen, tekst om objecten plaatsen, verwijderen)
  • Koppelingen (objecten uit een ander pakket koppelen aan een document, gekoppelde gegevens bijwerken)

Word samenvoegen en geavanceerde tabellen

  • Inleiding (eenvoudige samenvoeging)
  • Hoofddocument (maken, samenvoegvelden invoegen en opmaken)
  • Gegevensbestand (maken, gegevensbestand koppelen aan een hoofddocument)
  • Samenvoegen (standaardsamenvoeging, sorteren en selecties maken, etiketten en enveloppen gebruiken, lijsten genereren d.m.v. een samenvoeging)
  • Tabellen (rekenen, sorteren, conversie van tekst naar tabel, kopiëren met SmartTag, tabelstijlen, complexe tabellen kunnen maken, positie en grootte)

Word macro's en werkomgeving

  • Macro's maken (opnemen en bewaren)
  • Macro's uitvoeren (toewijzen aan toetsencombinatie, menu en knop)
  • Macro's wijzigen (macro aanpassen, macro verwijderen)
  • Werkbalk wijzigen (macro's aan knop en menu toewijzen, naam knop wijzigen)
  • Standaardwerkomgeving aanpassen (weergave, algemeen, bewerken, afdrukken, opslaan, bestandlocaties)

Word integratie

  • Gegevens uitwisselen met Excel (gegevens uitwisselen met Excel, gegevens plakken, gegevens insluiten, gegevens koppelen, gekoppelde gegevens bijwerken en onderhouden, koppeling herstellen)
  • Gegevens uitwisselen met PowerPoint (gegevens uitwisselen met PowerPoint, presentatie maken gebaseerd op een Word document, Dia of presentatie aan een Worddocument koppelen of invoegen)
  • Gegevens uitwisselen met Access (gegevens uitwisselen met Access, gegevens in Word plakken, gegevens in Word invoegen met gebruik van een query, samenvoegen met adresgegevens uit Access)
  • Gegevens uitwisselen met Outlook (gegevens uitwisselen met Outlook, samenvoegen met gegevens in Outlook, dDocument verzenden als tekst, document verzenden als bijlage)
TOP